amarie24: (Angry Tiana)
[personal profile] amarie24
Technology. And capitalism. Such a glorious, crap marriage if ever we did see one.

So ya'll know I was gifted with a tablet for Christmas this January. My tablet is a Window's Surface RT, 64GB and she was originally named and sold in 2013, over four years go. I named her "Pinky" after the screensaver I chose for her. I love my baby deeply. She's been a great, great help during school and a great, great entertainment and comfort on top of that.

...But her charger hasn't been working. Every time I try to plug it in, the charging icon won't show next to the battery. This means that the battery isn't recognizing the charger and, as a result, Pinky isn't charging. Kinda sorta hard to enjoy Pinky when she ain't been charged.

So I kept trying to fix it myself, with next to no such luck. Sometimes Pinky's battery would recognize the charger but more and more often, it wouldn't. I was struggling to fix it myself because I didn't want to use Microsoft's 24/7 chat support line...and that was because I didn't want them to tell me The Dreaded Thing.

But Pinky's battery still wouldn't recognize the charger. And so onto the freakin' chat support line I went...

...And it did turn out that The Dreaded Thing was true: the tablets with Pinky's warranties were expired...and so that meant that I would indeed have to buy a brand new charger. The nice dude on the other end of the chat solemnly informed me that, were I to purchase one directly from the Microsoft store, it would be $39.99, plus tax.

I'd gotten pretty quiet during the chat at that time, so he also helpfully informed me that I could buy it from other retailers like Amazon for much cheaper. But he also warned me that they may not be new/good quality/legit, etc.

It's just...ya'll, I just...

I ain't even had my Pinky for a whole year yet. I've never had the luxury of something like her before, but I've taken very good care of her, her charger, and everything else that comes with her (...tho I still can't figure out her wireless mouse. So it sits in the box to this day. I tried, tho. So please do not judge.) But my charger just goes out like this?

Hell, my beloved iPod lived for eight years before it freakin' died on me. But it's just like Mommy says: They don't make things like they used to, back in [her] day.

Ugh.

At least I found her charger on Amazon for about $20, taxes, shipping & handling included. Pretty good reviews, pretty legit. Gotta wait for the pay day to get it and so in the meantime, Pinky's gonna stay asleep in shut down.

No biggie, but...ugh. Fuck you, capitalism. Fuck you.

Date: 2017-07-04 05:24 pm (UTC)
alexseanchai: Blue and purple lightning (Default)
From: [personal profile] alexseanchai
Fuck you, capitalism. Fuck you.

Sing it.

Date: 2017-07-04 05:28 pm (UTC)
redsixwing: Red-winged angel staring at a distant star. (Default)
From: [personal profile] redsixwing
Gah.

I'm glad you found a replacement for less than $40. Egad.

Planned obsolescence can bite me.

Date: 2017-07-04 06:16 pm (UTC)
gehayi: (joanneannoyed (silver_sunn101))
From: [personal profile] gehayi
The same thing happened to me around Easter. Staples saved me with a new charger and a new battery.

Date: 2017-07-05 04:36 am (UTC)
pebblerocker: A worried orange dragon, holding an umbrella, gazes at the sky. (Default)
From: [personal profile] pebblerocker
Ugh indeed!

I wonder if the quality control is variable - so that sometimes you get a good'un that lasts for ages without any problems, and sometimes it just dies as soon as the warranty is over - or if they're all consistently just as bad.

Date: 2017-07-05 06:25 pm (UTC)
silveradept: A kodama with a trombone. The trombone is playing music, even though it is held in a rest position (Default)
From: [personal profile] silveradept
Ugh. Warranties calibrated to the point where the device is going to start going are an abomination unto Nuggan. For serious.

August 2017

S M T W T F S
  12 34 5
6 7 89101112
13 14151617 1819
2021 2223242526
2728293031  

Most Popular Tags

Expand Cut Tags

No cut tags

Profile

amarie24: (Default)
amarie24
Page generated Wednesday, August 23rd, 2017 04:27 am